Nikui Nikaragva

Atsikeliame 5val.,isvykstame 6ryto.Per viena diena turime kirsti dvieju valsybiu pasienius,kilometru apie 200,bet autobusai..Kelione uztruko 10 valandu,visuose autobusuose kentejom nuo garsios ‘kora son’ o lauke nuo karscio.Mokykliniuose autikuose ziba uzrasai »Dieve,laimink vairuotoja ir autobuso keleivius « Jezau,pasitikiu tavimi » »Kodel manai esas didis,jei didis tik vienas Viespats » »Pasienius kirtom be problemu, Honduras nulupo 3$,Nicaragua 12$,per daug nesigincijom,tik stebejomes Nicaraguavos pasienieciu spoksomu televizorium.Autobusu i musu Leono miesta jau nebuvo,susitranzuojam salvadoriecius verslininkus.Smagiai diskutuojam,grozimes neiitiketinu saulelydziu,aki rezianciais dangaus ir vulkanu kontrastais.Vairuotojas atsisuka’n’a ko jus tokie pavarge?AAA …autobusai,na atsigausit tuoj,ijungsiu… paklausykim tradicines muzikos!’ « Okoraaaaa sooooooon »…

Pirmas musu hostelis baltaodziu hopsteriu vietele!pirma mintis ‘Nikai,cia tu pachilintum’Biliardo stalai,baseinas,visa para veikiantis baras,tradicine ir europietiska virtuves,atsipute zmones ir garsi muzika..Po 12 valandu keliones,nusprendziam rasti ramèsne vietele,issinuomojam gan svaru kambari su privaciu dusu ir iskilmingu pavadinimu ‘erelio lizdas’,hostelyje paciame centre.Nakti reguliariai kas valanda girdime fejerverkus..Mietas ruosiasi ventei,rrrrrr!
Nicaraguavieciai ilgai kovesi del savo laisves.Karta issikovoje is ispanu priespaudos,kentejo nuo diktatoriu,palaikanciu Amerika, ir tik 1979 m. tapo neprilkausomi.Revoliucijos muziejaus gidai-salies partizanai,i vitrinas net neziuri,su liudesiu ir uzsidegimu pasakoja,kaip budami jauni vyrai,ejo i kova,kaip prarado draugus,kur susizeide,kas padejo laimeti ir t.t. Vaikstome po senamiesti,visur kolonijiniai pastatai,kuriu viduje daznai grazus sodas, ar uzsienieciams irengtas baseinas.Gatves baltuoja nuo vokieciu,kanadieciu,amerikieciu,prancuzu turistu.

Nepaprasta patirtis policijoje bandant isgauti 1popierieli.Thomo bankas paprase vagyste patvirtinancio dokumento is policijos,kadangi kortele parazitas spejo pasinaudoti,taigi leidziames i miesto centre esanti biura.Tik viena plastmasine kede ir 10 nenorinciu dirbti veidu.Policininkai nesiklauso,ka sakai,tik klausia virsiniko »kur man juos nusiust? »Siuncia i stoti.Ten,po atviru dangumi,aptverti medinemis paletemis sedi 2 dirbantys policininkai su spausdininmo masinelemis! Ir viso miesto bedziai cia.Mus priima be eiles,tvarkingai israso reikiama dokumenta,paspaudzia ranka,islydi.Yra,kas dirba!Zadu parasyt knyga « policijos laukiamajame » kokios istorijos..Vakare susipazystame su Pietu Afrikieciais,porele atrodo ir kalba kaip olandai.Buvo idomu isgirsti,kad ju salyje 11oficialiu kalbu..Dirk ir Suneyo 2metus dirba ir keliauja.Kas savaite vis keicia miesta,ar kaima,ar sali,nerealu – dienomis dirba kompiuteriu,o laisvalaikiu dziaugiasi vaizdais,gamta,muziejais..Jie neisivaizdavo,kaip mes vazinejam « chicken bus » vistu autobusais,sako,kad P.Amerikoj geresni autobusai,o cia jie samdosi mikriuka.Lapkriti porele zada gryzti i gimtine. Kartu dalyvavom miesto sventej.Vakare,vidury aikstés priesais katedra buvo laidomos petardos! (plika ranka du vyrukai jas uzdega ir sviedzia i dangu)Wuuuuu.Manes tokios spustys,garsai ir triuksmas neikvepia..

20150922_152728

Granada-taip pat turistinis miestelis,spalvoti namai,neidomus turgus,amerikieciu turistai..bet jokio sarmo.Visi vietiniai vaiksto su dzinsais,papludimys uzdarytas,aptvertas tvora..Pasivaiksciojus uz centro- skurdas,nykuma,rodos centre- europietiska dalis,o vietiniai..Liudna.Viesbucio kambarys nepaprastai dregnas,uztat koridoriuj jus pasitinka kalbanti papuga.Granada greitai paliekame.

Ometepe sala sunku pasiekti,bet ji uzburia.Puiki vieta,iekantiems graziu vaizdu ar norintiems sutikti alternatyviu zmoniu linksmuose hosteliuose.Keliames 5 ryto ir grozimes 2 salos vulkanais.Spalvu kontrastai,ant smailiu virsuniu nutupe debesys,sauletekis,vandenyje medituojansios gerves,bangu vesa,ryto pazadas..Diena ieskom,kur atsigaivinti,uz 3$ randam vesia misko vietele su dirbtinai padarytu kalnu baseinu.Muadomes,skaitom ir kvepuojam.Sala paliekam sekmadieni,5ryto nesulaukiam jokio zadeto transporto,del religines sventes..  Visi i ja vaziuojantys dori katalikai musu nepaveza..Iki kelto 25km,nusigaunam tik po 4 valandu,pavezti géru zmoniu 3pakeleivingom masinom.Tegyvuoja auto stopas!Kelte ir vel labai supa (ech,29,amzius kai issivysto ir juros ilga,koks siaubas),autobusais pasiekiam Kosta Ricos pasieni.

2 réflexions sur “Nikui Nikaragva

1. Heyyyy you two!!!!! hoping you are are doing great and safe. We are back to reality and can stop thinking of your exited and adventures trip, it was a true pleasure to come across your path and hope to see you again. Lest keep in touch. XOXO

Warm regards from DR

AT

1. Arquely, Andersen,
      Thanks again for the lift up to San José, that was so nice to travel with you. we went safely to a cheap hotel in the city center. We updated a pic taken by night. Good luck for your job, hope to meet you again. Greetings from Colombia !